سفر سفر .

سفر

بارسلونا فوتبال بارسلونا اخبار، امتیازات، آمار، شایعات


موفق ترین بازیکن بارسلونا لیونل مسی با 35 جام است که از آندرس اینیستا با 32 جام پیشی گرفته است. یوهان کرایف به عنوان مربی "تیم رویایی" چهار قهرمانی متوالی لیگ را با بارسلونا به دست آورد. در 16 مارس 1938، بارسلونا مورد بمباران هوایی نیروی هوایی ایتالیا قرار گرفت که باعث کشته شدن بیش از 3000 نفر شد و یکی از بمب ها به دفاتر باشگاه اصابت کرد. چند ماه بعد، کاتالونیا تحت اشغال قرار گرفت و به عنوان نمادی از کاتالانیسم "بی انضباط"، این باشگاه که اکنون تنها به 3486 عضو رسیده است، با تعدادی محدودیت روبرو شد. همه نشانه های ناسیونالیسم منطقه ای، از جمله زبان، پرچم و سایر نشانه های جدایی طلبی در سراسر اسپانیا ممنوع شد. پرچم کاتالونیا ممنوع شد و باشگاه از استفاده از نام های غیر اسپانیایی منع شد.

بر اساس رتبه بندی سالانه مانیتور جهانی زبان از پنجاه پایتخت برتر مد جهان، بارسلونا به عنوان هفتمین پایتخت مهم مد جهان معرفی شد. بارسلونا بیستمین شهر پربازدید در جهان از نظر بازدیدکنندگان بین المللی و پنجمین شهر پربازدید در اروپا پس از لندن، پاریس، استانبول و رم با 5.5 میلیون بازدیدکننده بین المللی در سال 2011 بود. بارسلونا با رامبلز خود به عنوان محبوب ترین شهر برای بازدید در اسپانیا رتبه بندی شده است. یک مرکز تجاری مهم، مرکز تجارت جهانی بارسلونا، در بندر پورت ول بارسلون واقع شده است. این شهر همچنین دارای بزرگترین جامعه یهودی در اسپانیا است که حدود 3500 یهودی در این شهر زندگی می کنند.

در حالی که گردشگری مزایای اقتصادی دارد، طبق یک گزارش، این شهر "مجموعه انبوهی از گردشگران" است. در اوایل سال 2017، بیش از 150000 معترض هشدار دادند که گردشگری شهر را بی‌ثبات می‌کند. شعارها شامل "گردشگران به خانه بروند"، "بارسلونا فروشی نیست" و "ما رانده نمی شویم". در آن زمان، تعداد بازدیدکنندگان از 1.7 میلیون نفر در سال 1990 به 32 میلیون نفر در شهری با جمعیت 1.62 میلیون نفر افزایش یافت که هزینه اجاره مسکن برای ساکنان را افزایش داد و اماکن عمومی را بیش از حد شلوغ کرد. در حالی که گردشگران در سال 2017 حدود 30 میلیارد یورو خرج کردند، برخی آنها را تهدیدی برای هویت بارسلونا می دانند. منطقه شهری بارسلون بیش از 66 درصد از مردم کاتالونیا را شامل می شود، یکی از مناطق ثروتمند اروپا و چهارمین منطقه ثروتمند سرانه در اسپانیا، با تولید ناخالص داخلی سرانه 28400 یورو (16 درصد بیشتر از میانگین اتحادیه اروپا).

آنها که به عنوان کنسرت های اسکولس شناخته می شوند، از مدارسی که بودجه آنها کاملاً خصوصی است متمایز هستند. طبق گزارش مجله سبک زندگی مونوکل، بارسلونا بیست و چهارمین شهر قابل زندگی در جهان در سال 2015 بود. به همین ترتیب، طبق گزارش Innovation Analysts 2thinknow، بارسلونا جایگاه سیزدهم جهان را در شاخص جهانی Innovation Cities™ به خود اختصاص داده است. در عین حال، طبق گزارش جهانی ثروت و سبک زندگی 2020، یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای جهان برای سبک زندگی لوکس است. بارسلون پرجمعیت است، بنابراین به شدت تحت تأثیر جزیره گرمایی شهری قرار گرفته است.

در سال 2017، این گروه سنی 21.5 درصد از جمعیت را تشکیل می داد. بارسلونا به طور متوسط ​​78 روز بارانی در سال (≥ 1 میلی متر) است و میانگین رطوبت نسبی سالانه 72 درصد است که از 69 درصد در جولای تا 75 درصد در اکتبر متغیر است. مجموع بارندگی در اواخر تابستان و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) و کمترین میزان آن در اوایل و اواسط تابستان (ژوئن تا آگوست) سفر با حداقل زمستان ثانویه (فوریه تا مارس) است. مدت تابش آفتاب 2524 ساعت در سال است، از 138 (متوسط ​​4.5 ساعت آفتابی در روز) در دسامبر تا 310 در ماه جولای. بر اساس طبقه بندی آب و هوای کوپن، بارسلون دارای آب و هوای مدیترانه ای تابستانی گرم است، با زمستان های معتدل و تابستان های گرم تا گرم، در حالی که بارانی ترین فصل ها پاییز و بهار است.

بارسلونا به نیمه نهایی کوپا دل ری صعود کرد و در بازی رفت مقابل ختافه 5–2 پیروز شد و گل مسی را با گل قرن دیگو مارادونا مقایسه کرد، اما سپس بازی برگشت را 4–0 شکست داد. آنها در جام باشگاه های جهان 2006 شرکت کردند، اما با یک گل دیرهنگام در فینال مقابل تیم برزیلی اینترناسیونال شکست خوردند. در لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا در مرحله یک شانزدهم نهایی با گل های خارج از خانه نایب قهرمان نهایی لیورپول از رقابت ها حذف شد. برخلاف بسیاری از باشگاه‌های فوتبال دیگر، هواداران بارسلونا را مالک و اداره می‌کنند.

تاریخ بازی های نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا در سال 2023 مشخص شد

ساخت و سازهای جدید ظرفیت جاده های شهر را 17 درصد، ظرفیت انتقال فاضلاب را 27 درصد و میزان مناطق سبز و سواحل جدید را 78 درصد افزایش داد. بین سال های 1990 تا 2004، تعداد اتاق های هتل در شهر دو برابر شد. شاید مهمتر از آن، تصور بیرونی از شهر تغییر کرد و در سال 2012، بارسلونا دوازدهمین مقصد محبوب شهر در جهان و پنجمین شهر در بین شهرهای اروپایی شد. کنت‌های بارسلونا به طور فزاینده‌ای مستقل شدند و قلمرو خود را گسترش دادند تا بخش اعظم کاتالونیای مدرن را شامل شود، اگرچه در 6 ژوئیه 985، بارسلونا توسط ارتش آلمانزور غارت شد. این اخراج به حدی دردناک بود که اکثر جمعیت بارسلونا یا کشته شدند یا به بردگی گرفته شدند. قلمروهای او عبارت بودند از بعدها به عنوان تاج آراگون شناخته شد، که بسیاری از متصرفات خارج از کشور را تسخیر کرد و بر غرب دریای مدیترانه با مناطق دورافتاده در ناپل و سیسیل و تا آتن در قرن سیزدهم حکومت کرد.

barcelona

تیمی که بارسلونا بیشترین بازی را با آن انجام داده است، همچنین دومین بازی پربازیگر در رقابت‌های اروپایی است که با رئال مادرید – یوونتوس و هر دو بعد از رئال مادرید – بایرن مونیخ برابر است. دو تا از موفق ترین باشگاه های اروپا، میلان هفت جام اروپا به بارسا 5 جام برده است، در حالی که هر دو باشگاه رکورد 5 سوپرکاپ اروپا را به دست آورده اند. بارسلونا و میلان عناوین قاره‌ای دیگری را نیز به دست آورده‌اند که آنها را با 20 و 18 عنوان دومین و سومین تیم برتر فوتبال جهان تبدیل می‌کند که هر دو پس از رئال مادرید 26 عنوان قهرمانی را کسب کرده‌اند.

کونده یک تردید جدی بارسلونا برای اوساسونا است

بارسلونا به عنوان پایتخت جامعه خودمختار کاتالونیا، مقر دولت کاتالونیا است که به عنوان Generalitat de Catalunya شناخته می شود. قوه مجریه، پارلمان و دیوان عالی دادگستری کاتالونیا از نکات قابل توجه ویژه هستند. در یک نظرسنجی که در سال 2011 توسط InfoCatólica انجام شد، 49.5 درصد از ساکنان بارسلون در تمام سنین خود را کاتولیک معرفی کردند. این اولین باری بود که بیش از نیمی از پاسخ دهندگان خود را مسیحی کاتولیک معرفی نکردند. این اعداد نشان دهنده روند گسترده تری در اسپانیا است که به موجب آن تعداد کاتولیک های خودشناس کاهش یافته است.

همچنین تعدادی گروه دیگر، از جمله انجیلی، شاهدان یهوه، بودایی ها، و ارتدوکس شرقی نیز وجود دارد. این استان دارای بزرگترین جامعه مسلمان در اسپانیا است، 322698 نفر در استان بارسلون مسلمان هستند. تعداد قابل توجهی از مسلمانان به دلیل مهاجرت در بارسلون زندگی می کنند.

باشگاه بارسلونا یک باشگاه ورزشی است که در سراسر جهان به دلیل تیم فوتبال خود، یکی از بزرگترین و دومین تیم ثروتمند جهان شناخته شده است. این کشور دارای 74 جام ملی (در حالی که 46 بار نایب قهرمان شد) و 17 جایزه قاره ای (با 11 بار نایب قهرمانی) شامل پنج جام لیگ قهرمانان اروپا از هشت مرحله نهایی و سه قهرمانی جام باشگاه های جهان از چهار فینال است. این باشگاه در سال 2009 شش جام را در یک سال تقویمی به دست آورد و به یکی از تنها 2 تیم فوتبال مرد در جهان تبدیل شد که به غیر از بایرن مونیخ در سال 2020 موفق به کسب رده ششم شد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۷:۰۰ توسط:سفر موضوع: نظرات (0)