سفر سفر .

سفر

صفحه اصلی دانشگاه Puget Sound

ماموریت PSRC این است که از طریق برنامه ریزی برای حمل و نقل منطقه ای، مدیریت رشد و توسعه اقتصادی، از صدای مرکزی پررونق Puget Sound، در حال حاضر و در آینده اطمینان حاصل کند. تعداد کمی از مناطق آمریکا می توانند عشق شمال غرب اقیانوس آرام به قهوه را به چالش بکشند. به گفته گروهی از محققان بازار صنعت، در سال 2011، 1640 کافی شاپ در منطقه Puget Sound وجود داشت که آن را به عنوان محبوب ترین منطقه قهوه رتبه بندی کرد. جای تعجب نیست که غول های قهوه مانند استارباکس فرهنگ قهوه شمال غرب اقیانوس آرام را به سراسر جهان صادر کرده اند. صدف ها منابع ارزشمند Puget Sound هستند، آب های خنک و تمیز برخی از بهترین زیستگاه صدف ها را در جهان فراهم می کند. ایالت واشنگتن تولید کننده اصلی صدف های دوکفه ای پرورشی در کشور است، اما سایر تخصص ها مانند ژئوداک ها گاهی برای افراد ماجراجو در دسترس هستند.

جزیره Fidalgo - دومین جزیره پرجمعیت و پایانه کشتی به San Juans. آنها به صورت منطقه ای به Bellingham، Mt Vernon، Stanwood، Everett، Edmonds، Seattle King Street، Tukwila، Tacoma و Lacey خدمات ارائه می دهند. آنها روزانه 2 بار به سمت شمال از سیاتل به ونکوور و 4 بار در روز از جنوب به سمت پورتلند در دو مسیر جداگانه کار می کنند. برنامه ها را بررسی کنید Starlight ساحلی Amtrak همان مسیر را با توقفگاه‌های آبشار بین سیاتل و لیسی طی می‌کند.

مقاله های اخیر

مجموعه ای از مشاهده نهنگ بلوگا در جنوب پوگت ساوند در اکتبر 2021، مجموعه جدیدی از رکوردها را برای گونه های این منطقه اضافه کرد. رویداد سال 2021 نشان دهنده طولانی ترین دوره زمانی است که تا کنون یک بلوگا در جنوب آلاسکا، در شرق اقیانوس آرام شمالی مشاهده شده است. از طرف دیگر، ممکن است گسترش دامنه بالقوه ای را پیشنهاد کند که می تواند افزایش بازدیدهای آتی توسط این گونه در شمال غربی اقیانوس آرام را نشان دهد، به خصوص اگر گرم شدن آب های قطب شمال ادامه یابد. کتاب اطلاعات Puget Sound آمار و اطلاعات دیگر در مورد سلامت و آرایش اکوسیستم Puget Sound را گرد هم می آورد.

puget sound

به عنوان مثال، تجمع فلزات سنگین می تواند باعث آسیب فیزیولوژیکی و تولید مثلی شود. به عنوان مثال، سرب در سمورهای رودخانه ای و ماسه خالدار بر تولید مثل آنها تأثیر می گذارد. علاوه بر این، افزایش آلاینده‌ها بر رشد ماهی‌ها تأثیر می‌گذارد. برای رسیدن به استانداردهای مندرج در قانون آب پاک، ایالت واشنگتن باید یک برنامه کنترل سازمان‌های مدنی بلندمدت داشته باشد تا به طور متوسط ​​در یک سال یک یا کمتر رویداد سرریز رخ دهد.

آیا سنگ ماهی زرد چشم در مسیر بهبودی است؟

آلودگی هایی مانند بنزین و روغن موتور قایق ها برای گونه های صدف نیز مضر است. مجله تحقیقات صدف‌ها بیان می‌کند: «اگرچه صدف‌ها ممکن است با بستن پوسته‌شان، قرار گرفتن در معرض روغن موتور و بنزین را برای مدت کوتاهی تحمل کنند، اما مرگ و میر جمعیت پس از 10 روز تا 14 درصد افزایش می‌یابد». همانطور که مقاله بیان می‌کند، یکی دیگر از مشکلات بزرگ صدف‌های المپیا، رسوب‌گذاری ناشی از انسان توسط روان‌آب خاک سطحی در مناطق چوب‌برداری یا استخراج معدن است. این رسوب منجر به آب‌های کدر و صدف‌هایی می‌شود که در زیر لایه‌های رواناب و همچنین مکان‌های غیر ایمن برای سکونت مدفون شده‌اند.

پارک ایالتی جزیره‌ای محبوب که فقط با قایق قابل دسترسی است که زادگاه رئیس سیاتل بوده و هنوز به مهمانان شام و رقص به سبک بومیان آمریکایی ارائه می‌دهد. اتوبوس های محلی در کوه ورنون، برلینگتون، آناکورتس و سایر نقاط در/ اطراف شهرستان اسکاگیت. خدمات اتصال کانتی به اورت در 90 برابر و بلینگهام در 80 برابر.

چهار مورد از این موارد مربوط به مناطقی هستند که در تعریف USGS قرار دارند، اما پنجمی که "صدای Puget شمالی" نامیده می شود، شامل یک منطقه اضافی بزرگ است. این کشور از شمال به مرز بین‌المللی با کانادا و از غرب به خطی که از دهانه رودخانه سکیو در شبه جزیره المپیک به سمت شمال می‌رود، محدود می‌شود. بر اساس این تعریف، بخش‌های قابل توجهی از تنگه خوان دو فوکا و تنگه جورجیا در پوگت ساوند گنجانده شده است، با مرز بین‌المللی که یک محدودیت ناگهانی و از نظر هیدرولوژیکی دلخواه را مشخص می‌کند. USGS Puget Sound را به عنوان تمام آب های جنوب سه ورودی از تنگه Juan de Fuca تعریف می کند. ورودی اصلی Admiralty Inlet به عنوان خطی بین Point Wilson در شبه جزیره المپیک و Point Partridge در جزیره Whidbey تعریف شده است. ورودی دوم در گذرگاه فریب در امتداد خطی از وست پوینت در جزیره ویدبی، به جزیره فریب، سپس به Rosario Head در جزیره Fidalgo است.

puget sound

به Kitsap Transit در Bermerton و Jefferson Transit در Brinnon. 1.50 دلار یا 1.00 دلار کاهش کرایه برای دارندگان کارت مدیکر و سالمندان واجد شرایط، معلولان، جوانان و سواران کم درآمدی که در سراسر خط شهرستان سفر می کنند، در غیر این صورت این یک سفر رایگان برای همه در شهرستان میسون است. اتوبوس در برمرتون، جزیره باینبریج، پولسبو، کینگستون، سوکوامیش، سیلوردیل، و پورت اورچارد در شهرستان کیتساپ. 2.00 دلار یا 1.00 دلار کاهش کرایه برای دارندگان کارت Medicare و سالمندان واجد شرایط، معلولان، جوانان و سواران کم درآمد که با کارت ORCA پرداخت می کنند. در خارج از شهرهای اصلی، حمل و نقل عمومی کمیاب است و برای گشت و گذار گسترده کاربرد چندانی ندارد، بنابراین اجاره یا رسیدن با ماشین توصیه می شود. اگرچه مسافت ها می توانند طولانی باشند، اما بیشتر جاده ها آسفالت شده و به خوبی نگهداری می شوند.

Passport To 2044: Comprehensive Plan Workshop Series

کدورت زیاد می تواند نفوذ نور را کاهش دهد که می تواند منابع غذایی برای ماهی ها را کاهش دهد. اگر کدورت به اندازه کافی زیاد باشد می تواند ماهی ها را بکشد و/یا بر تولید مثل و رشد تاثیر بگذارد. سایر آلاینده های حمل شده توسط رواناب می توانند به بسیاری از موجودات دریایی آسیب مستقیم وارد کرده و خاک را آلوده کنند.

بر اساس یک مطالعه جدید در آزمایشگاه جمعه هاربر دانشگاه واشنگتن، ستاره های دریایی در حال انقراض می توانند به کنترل جمعیت خارپشت کمک کنند و به جنگل های کلپ در دریای سالیش کمک کنند. دانشمندان می گویند بچه ستاره های دریایی اسیر حتی بیشتر از همتایان بالغ خود جوجه تیغی می خورند. یک گزارش جدید می گوید مطالعات بیشتر ممکن است نشان دهد که چرا کارشناسان نمی توانند مزایای مورد انتظار برای جمعیت ماهی قزل آلا را با وجود استفاده گسترده از چوب در بازسازی رودخانه ها بیابند. حمایت شما مردم را به طریقی که در غیر این صورت ممکن نیست به اقیانوس متصل می کند و الهام بخش اقدامات شجاعانه برای مراقبت از حیوانات و حفاظت از محیط زیست مشترک دریایی ما است. نور خورشید رشد کلپ گاو نر را تا اعماق حدود 80 فوت محدود می کند.

نقشه Puget Sound با شهرهای بزرگ منطقه Puget Sound دارای شهرهای زیادی است، برای مشاهده بیشتر آنها به مقالات زیر منطقه مراجعه کنید. برخی از مناطق ممکن است در اینجا ذکر شوند، اما در مقالات زیرمنطقه دیگر به طور گسترده تر پوشش داده شوند. به عنوان مثال پورت تاونسند در سواحل Puget Sound قرار دارد، اما بخشی از منطقه فرعی شبه جزیره المپیک است. منطقه ساوت پوگت ساند شامل شهرهای جنوب تاکوما و مرکز ایالت در المپیا، در جنوب بیشتر است. حوضه Whidbey جزیره Whidbey را از جزیره Camano در سرزمین اصلی جدا می کند و شامل شهر Everett می شود، در انتهای شمالی گذرگاه معروف و متلاطم Deception قرار دارد.

شینوک ژارگون یک زبان پیجین یا تجاری بود که در میان ساکنان بومی منطقه ایجاد شد. پس از تماس با اروپایی‌ها، واژه‌های فرانسوی، انگلیسی و کری وارد زبان شدند و «در نهایت چینوک به زبان 250000 نفر در امتداد دامنه اقیانوس آرام از آلاسکا تا اورگان تبدیل شد». واژگان شینوک در قرن نوزدهم به اوج استفاده خود رسید، اگرچه تا قرن بیستم در منابع و پرواز مناطق بیابانی، به ویژه اما نه منحصراً توسط بومیان آمریکا و مردم کانادا، رایج بود. اصطلاح شینوک تقریباً تا آستانه جنگ جهانی دوم هنوز در سیاتل استفاده می شد و سیاتل را به آخرین شهری تبدیل کرد که در آن زبان به طور گسترده استفاده می شد. امروزه تأثیر آن بیشتر در نام مکان ها و تعداد انگشت شماری از اصطلاحات عامیانه محلی احساس می شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۸:۳۰ توسط:سفر موضوع: نظرات (0)