سفر سفر .

سفر

دانشگاه تاسمانی دانشگاه تاسمانی

این تور به شما امکان می دهد سواحل و سواحل برنده جایزه ما مانند خلیج وینگلاس، خلیج ماه عسل و سواحل دوستانه را تجربه کنید. درباره فرهنگ تاسمانی، مکان های دیدنی محبوب، حیات وحش عجیب و غریب و همه چیزهایی که جزیره امروز ارائه می دهد، بیاموزید. بهترین‌های ساحل غرب وحشی Tassie را در تور بیابان ما تجربه کنید که شما را به قلب تاسیس و منطقه میراث جهانی ما در فهرست ساحل میامی یونسکو می‌برد. شما به حداقل 3 شب سرمایه گذاری در سرزمین های غربی وحشی ما نیاز دارید. زیبایی طبیعی تاسمانی در هر گوشه و کناری فراوان است و به لطف اندازه جمع و جور آن، با سفر به خارج از پایتخت هوبارت، به راحتی می توان بخش خوبی از آن را دید. این همچنین یک پناهگاه حیات وحش است، بنابراین به هر کجا که سفر کنید، احتمالاً وامبات، پادملون و والابی ها را می بینید.

ماه‌های زمستان از ژوئن تا آگوست است و به طور کلی مرطوب‌ترین و سردترین ماه‌های این ایالت هستند و در بیشتر مناطق مرتفع بارش برف قابل توجهی است. حداکثر دمای زمستانی 12 درجه سانتیگراد (54 درجه فارنهایت) به طور متوسط ​​در امتداد مناطق ساحلی و 3 درجه سانتیگراد (37 درجه فارنهایت) در فلات مرکزی است که در نتیجه یک سری جبهه های سرد از اقیانوس جنوبی است. بهار از سپتامبر تا نوامبر است، و یک فصل ناپایدار انتقال است، که در آن الگوهای آب و هوای زمستانی شروع به شکل‌گیری الگوهای تابستانی می‌کنند، اگرچه بارش برف هنوز تا اکتبر رایج است.

مناطق حاصلخیز به طور گسترده در شمال غربی و به طور محلی در سایر نقاط، به ویژه در شمال شرقی و جنوب شرقی رخ می دهد. زمین های قهوه ای مناطق خشک تری در شرق فلات مرکزی را اشغال می کنند. زمین های سیاه، جنوب شرقی؛ و خاک های آبرفتی، کف دره های باریک در شرق.

H و قرن 21

این هفت سفر جاده ای طعم لذیذ تاسمانی، از پنیرهای تولید شده با احترام گرفته تا شراب، آبجو و ویسکی را ارائه می دهد. در سفر به ایالت جزیره ای غیرممکن تاسمانی با طبیعت، حیات وحش و جوانه های چشایی خود ارتباط برقرار کنید. ما مردم palawa/pakana و Gadigal را که متولیان سنتی سرزمینی هستند که در آن زندگی و کار می کنیم، می شناسیم.

tasmania

15 استعمارگر پس از هشت ماه دیگر، تعداد کشته شدگان به 43 مستعمره و احتمالاً 350 بومی افزایش یافت. در آوریل 1828، آرتور یک اعلامیه مرزبندی صادر کرد که بومیان را از ورود به مناطق مسکونی بدون پاسپورت صادر شده توسط دولت منع کرد. آرتور در نوامبر همان سال در مستعمره حکومت نظامی اعلام کرد و این مدت بیش از سه سال به قوت خود باقی ماند که طولانی ترین دوره حکومت نظامی در تاریخ استرالیا است. شواهد حاکی از حضور بومیان در تاسمانی در حدود 42000 سال پیش است. افزایش سطح دریا حدود 10000 سال پیش تاسمانی را از سرزمین اصلی استرالیا قطع کرد و در زمان تماس با اروپا، مردم بومی در تاسمانی دارای 9 ملت یا گروه قومی بودند. در زمان اشغال و استعمار بریتانیا در سال 1803، جمعیت بومی بین 3000 تا 10000 تخمین زده می شد.

نمایش رویال هوبارت و نمایش رویال لانستون هر دو در ماه اکتبر سالانه برگزار می شوند. آبل جانسون تاسمان، که در سال 1642 اولین اروپایی بود که جزیره را کشف کرد. با این حال، تا سال 1856، این جزیره به عنوان سرزمین ون دیمن شناخته می شد که به نام آنتونی ون دیمن، فرماندار هند شرقی هلند که تاسمان را برای سفر اکتشافی خود فرستاده بود، نامگذاری شد. جزیره تاسمانی شامل برخی از دیدنی‌ترین کوه‌ها، دریاچه‌ها و مناظر ساحلی این کشور است و بسیاری از زمین‌های آن در پارک‌های ملی و ذخایر حفاظت شده است. این ایالت همچنین بخش عمده ای از نیروی برق آبی استرالیا را تولید می کند و دارای تنوع زیادی از منابع طبیعی است. با این وجود، تاسمانی در میان فقیرترین ایالت های استرالیا باقی مانده است و به طور پیوسته در حال کاهش سهم جمعیت این کشور است.

بیا پایین برای هوا

تاسمانی همچنین دارای تعدادی خوراکی بومی است که در استرالیا به بوش تاکر معروف است. این گیاهان توسط بومیان تاسمانی علوفه تولید شده و همچنین برای مقاصد دیگری مانند ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گرفتند. درختان غیرمعمول مانند صمغ سیب از مانا برای تهیه شربت یا الکل استفاده می کردند. درختان دیگری مانند چوب سیاه و میموزا می توانند دانه هایشان خورده یا له شوند و تبدیل به پودر شوند. همچنین بسیاری از انواع توت‌ها مانند برف‌بری، میوه‌هایی مانند دلقک، و سبزیجاتی مانند نعناع رودخانه‌ای وجود دارد، اگرچه هیچ محصولی مانند ذرت که برای تولید زیاد استفاده می‌شود، وجود ندارد. تاسمانی دارای پوشش گیاهی بسیار متنوعی است، از علفزارهای خشک میدلندز گرفته تا جنگل‌های اکالیپت همیشه سبز بلند، مناطق گرمسیری کوهستانی و مناطق وسیعی از جنگل‌های بارانی معتدل خنک و دشت‌های باتلاقی در بقیه ایالت.

در شمال شرق و شرق، گرانیت های قاره ای مانند فریسینت، مشابه گرانیت های ساحلی در سرزمین اصلی استرالیا، دیده می شوند. در شمال غربی و غرب، سنگ های آتشفشانی غنی از مواد معدنی را می توان در کوه رید در نزدیکی Rosebery، یا در کوه Lyell در نزدیکی Queenstown مشاهده کرد. جشنواره ها و رویدادهای تاسمانی از اجرای موسیقی، نمایش قایق، جشن های آیین های باستانی بت پرستی و موارد دیگر را شامل می شود. ورزشکار می تواند از مسیرهای تک مسیر دوچرخه کوهستانی در کلاس جهانی تاسمانی یا یکی از زمین های گلف درجه یک جزیره لذت ببرد.

حدود 4.5٪ از مردم در تاسمانی از دین غیر مسیحی عمدتاً هندو (1.7٪)، بودیسم (1.0٪) و اسلام (0.9٪) پیروی می کنند. مشخصه دهه 1990 مبارزه برای حقوق دگرباشان جنسی در تاسمانی بود که با مداخله کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال 1997 و جرم زدایی از همجنسگرایی در آن سال به اوج خود رسید. کریستین میلن اولین رهبر زن یک حزب سیاسی تاسمانی در سال 1993 شد و ادغام شوراهای بزرگ تعداد شوراها را از 46 به 29 کاهش داد. شورای قانونگذاری سرزمین ون دیمن پیش نویس قانون اساسی جدیدی را تهیه کرد که در سال 1855 موافقت سلطنتی را به دست آورد. شورای خصوصی همچنین تغییر نام مستعمره از "سرزمین ون دیمن" به "تاسمانیا" را تصویب کرد و در سال 1856 مجلس دو مجلسی تازه انتخاب شده برای این مستعمره تشکیل شد. برای اولین بار، تاسمانی را به عنوان مستعمره خودگردان امپراتوری بریتانیا تأسیس کرد.

تاکستان های زیادی در سراسر تاسمانی پراکنده شده اند و مارک های آبجوی تاسمانی مانند Boags و Cascade در سرزمین اصلی استرالیا شناخته شده و فروخته می شوند. جزیره کینگ در سواحل شمال غربی تاسمانی به پنیرهای بوتیک و محصولات لبنی شهرت دارد. گوتیک تاسمانی یک ژانر ادبی است که «دیگری» خاص این ایالت را در رابطه با سرزمین اصلی، به عنوان مکانی دورافتاده، مرموز و محصور بیان می‌کند. رمان "برای مدت زندگی طبیعی" مارکوس کلارک، که در دهه 1870 نوشته شده و در دوران محکومیت تاسمانی رخ می دهد، یک نمونه اساسی است.

tasmania

این نام‌ها اغلب از تعاریف گم‌شده به وجود می‌آیند، جایی که نام‌های توصیفی معانی قدیمی خود را از دست داده‌اند و تفاسیر مدرن جدیدی به خود گرفته‌اند (مانند 'بابز دستگیره'). نام‌های دیگر معنای اصلی خود را حفظ کرده‌اند و اغلب توصیف‌های جالب یا دوست‌داشتنی هستند (مانند «بهشت»). برخی از این نام‌ها بحث برانگیز بوده‌اند، به گونه‌ای که اسامی بدون مشورت با جامعه بومی یا بدون ارتباط با مکان مورد نظر مطرح شده است.

تخمین زده می شود که جمعیت بومیان در زمان اسکان بریتانیا بین 3000 تا 7000 نفر بوده است، اما در طول دوره درگیری با مهاجران معروف به "جنگ سیاه" و گسترش بیماری های عفونی تقریباً طی 30 سال از بین رفتند. این درگیری که بین سال‌های 1825 و 1831 به اوج خود رسید و به بیش از سه سال حکومت نظامی منجر شد، جان تقریباً 1100 بومیان و مهاجران را گرفت. بیشتر خاک های تاسمانی شسته شده، اسیدی، زهکشی ضعیف، هوموس زیاد و حاصلخیزی پایین هستند. کمترین حاصلخیز و گسترده ترین خاک های غرب و شمال شرق، به ویژه پیت مور است.

دیگر خاک های حاصلخیز، باتلاق های سابق در شمال غربی دور و جزایر تنگه باس است. فلات مرکزی، از شمال و شرق توسط یک گسل 2000 فوتی (610 متری) محدود شده و به آرامی از ارتفاع 3500 تا 2000 پا به سمت جنوب شرقی شیب دارد. قسمت اعظم شرق از یک فلات کم ارتفاع و جدا شده با متوسط ​​ارتفاع حدود 1200 فوت تشکیل شده است. دشت های وسیع به شمال غربی دور، دره پایین رود اسک جنوبی و شمال شرقی محدود می شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۳۸:۳۵ توسط:سفر موضوع: نظرات (0)